Kako uživati svojo prvo 100 km vožnjo

Tagy:
Kako uživati svojo prvo 100 km vožnjo>

100 kilometrov ali Gran Fondo je eden prvih mejnikov katerega koli začetnika kolesarja. Kolesariti več kot 4 ure ne zahteva le kondicije, ampak tudi teoretično usposabljanje in pravo opremo. Čeprav se pravi, da se človek najbolje nauči na lastnih napakah, preberite naše nasvete, da bi ste uživali prvih 100 kilometrov.

Načrtovanje

Ni sto kilometrov kot sto kilometrov - sto na ravnici je popolnoma drugačno od sto na zahtevnih gorskih terenih. Vožnjo načrtujte tako, da vas ne bodo presenetili kakšni strmi ali dolgi vzponi, ki vas preveč izčrpavajo. Izogibajte se tudi cestam z visoko koncentracijo prometa (najslabše so tako imenovane državne ceste) in velikim mestom. Za začetek je zato priporočljivo, da izberete navadno ali nihajno pokrajino na podeželju. Odlična pomoč pri načrtovanju je aplikacija Komoot, ki vam bo pokazala zanimive kraje, zastoje na cesti, pa tudi višino in približen čas vožnje. Načrtovano pot shranite v telefon in gps napravo. Oglejte si problematična križišča v Google streetview, da se izognete nepričakovanim postankom in spremembam smeri, kar lahko podaljša čas vožnje - kar je lahko moteče v kratkih dneh ali poleti med popoldanskimi nevihtami. Upoštevajte vremensko napoved - ne le možnost padavin, temveč tudi smer in moč vetra - če bo pihal močan zahodni veter, pojdite z vlakom proti zahodu in ves čas boste šli s vetrom. V primeru močnih udarcev se izogibajte odprtim prostorom in, če je mogoče, ostanite v gozdu. Najboljši čas za dolge vožnje je nedeljsko dopoldne - če se že zgodaj vstanete, boste ob sončnem vzhodu nagrajeni s praznimi cestami in čudovito kuliso.

 

Greste v skupini

Nič ni hujšega od udarnega vetra na koncu vožnje, ko je telo že utrujeno. V skupini razumnih zmogljivosti se lahko skrijete in sprostite v zaostanku za drugimi kolesarji. Pomembno se je naučiti osnov skupinske vožnje, slediti signalom kolesarjev naprej in ne delati kaotičnih in nepredvidljivih gibanj. V družbi drugih kolesarjev je lažje premagati morebitno krizo in se naučiti veliko zanimivih informacij. Poiščite klub na Stravi v svojem območju, ki organizira skupinske vožnje - prilagodili bodo tempo počasnejšim kolesarjem. 

 

Oprema

Osnovno pravilo je - ne eksperimentirajte. Vse, kar nosite med vožnjo, je treba preizkusiti med krajšimi vožnjami. Glavne so udobne in preverjene kolesarske hlače s kakovostnim vložkem, kot je Castelli Competezione . Naslednji dan se boste lahko brez bolečin peljali v lahki regenerativni vožnji. Enako velja za čevlje – kolesarski čevlji naj bodo širši in bolj udobni z mehkejšim podplatom kot Gaerne Tornado. Ozki in trdi dirkalni čevlji z ogljikovim podplatom so namenjeni izkušenim kolesarjem in profesionalcem. Vse to velja tudi za druge dele opreme - več časa ko porabite za kolo, dlje boste trpeli.

 

Prilagoditev oblačil vremenskim vplivom in temperaturam je važno. Tudi v najbolj vročem poletju je treba imeti zložljivo, nenapihljivo jakno, kot je Six2 Mant WČe odhajate zgodaj hladnejše jutro, vzemite grelnike za roke, ki jih po ogrevanju enostavno zložite v zadnji žep. Poleg primernih oblačil je potrebno imeti s sabo še mobilni telefon, komplet za odpravljanje napak, več tipko, denar in dokumente.

Prehrana

Iz dirke boste zagotovo prepoznali posnetke profesionalcev, ki na sliki jedo razne prigrizke in to celo večkrat na uro. Dopolnjevanje z energijo je osnova vsakega vzdržljivostnega športa, vendar vsak izmed nas ima različne okuse in se tudi ne odziva enako na različne vrste prehrane. Najkakovostnejši in preverjeni prigrizek vrhunskih proizvajalcev je PowerBar.  Sicer mogoče ne bodo vsem ustrezali, ali pa jih telo čez čas sprejema slabše. Zato je dobro prinesti ne samo gele, ampak tudi paličice ali zelo okusne smoothies PowerBar.  V primeru, da se  med vožnjo ustavite na kavico, lahko svojo energijo napolnite tudi z nečim lahkim in okusnim, na primer s sendvičem ali toastem. Dve steklenički pijače PowerBar Isoactive ali elektrolytmi so obvezni. Pričakujte, da v vročih dneh se boste morali ustaviti na črpalki črpalki in dopolniti pijačo. Za pospešitev regeneracije je dobro imeti na koncu vožnje beljakovinski trak, kot je PowerBar Protein Plus.

Želimo vam lepo vreme, veliko pozitivnih izkušenj med vašo prvo stotinko in ne pozabite, da kolesarjenje v glavnem pomeni odkrivanje zanimivih krajev in vaših omejitev.